Miljöpolicy
– Vi på FiVa Städservice strävar alltid efter att hålla en så hög servicenivå som möjligt. Vårt mål är att leverera städtjänster med maximal kvalitet och använda miljövänliga produkter. – Material och metoder skall, vid varje givet tillfälle, väljas för att nå bäst resultat utan att arbetsmiljö, miljö eller lokaler och dess inredning belastas negativt. – Ständigt sträva efter förbättringar av vårt miljöarbete genom att alla medarbetare involveras i kontinuerliga mätbara förbättringar gällande tjänster och rutiner. – FiVa Städservice förbinder sig att efterleva, och om möjligt överträffa, legala krav som berör dess verksamhet och kan hänföras till dess miljöaspekter.
Säkerhet och trygghet
– Infomations- och IT-säkerhet utförs på bästa ändamålsenliga sätt med trygghet för kunder och personal. – Personalen undervisas i säkerhetsfrågor och särskilt avdelad personal för säkerhetskänsliga uppgifter ska vara utbildad i säkerhetsfrågor, där det ska vara självklart vad som är konfidentiell handling, hemlig handling och information och hur dessa ska hanteras. – Vår personal har specialdesignade arbetskläder med FiVa Städservice loga. – Sekretessavtal tecknas med alla personal vilket innebär tystnadsplikt. – Då vi vill att Ni ska känna Er helt trygga med oss har alla våra anställda heltäckande ansvarsförsäkringar ifall en olycka skulle vara framme.
Kvalitetspolicy
– Nyckelorden hos oss är KVALITÉ OCH ANSVAR vilket leder till att vi städar med stort nöje och ansvar. – FiVa Städservice skall erbjuda sina kunder anpassade städtjänster av hög kvalitet till en försvarbar kostnad. – Arbetet skall utföras uthålligt med miljö och arbetsmiljö integrerat i kvalitetsarbetet. – Kontorsstädningen/städningen planeras i samråd med våra kunder för att utföras i rätt tid och med rätta metoder. – Personalen får kontinuerligt utbildningar för att vara uppdaterade då det gäller produktnyheter och effektiv lokalvård.